Soru:

Babam 51 yasında mide kanseri.3.kürü aldi.Ama ılactan bırkac gün sonra bulantı,kusma,bağır agrıması,yedigimin bagrımda kalıyo demesı,sureklı ateslenmesı,karın agrısı neden oluyor acaba.Tamam ılacların etkısıyle sureklı halsız ama karın agrısı ve dıger sıkayetler nedendır anlamadık

Babamın hicbir sikayetı yokken sarılıktan dolayı hastaneye gittik.safra kesesı alındı.Ve acık amelıyatta mıdede tümöre raslandı.Ve bu tümör mıdenin en altında kalmıs.Yanı alınması ımkansız dedıler.Mıde duvarı cok kalınlasmıs.Kemoterapi alıyo ve mide duvarının ınceldıgını söyledıler.İlerde amelayat bıle olabilırsın dedı doktor.Pekı amelıyat olmasının faydası nedır?aynı yasamına aynı yıyeceklere devam edebılır mı?yoksa yemek yemesı zorlasır mı?sımdıden tsk ederım

Cuma  Yılmaz


Kansertakip.com:

Merhaba,karın ağrısı muhtemelen mide ki kitleden veya o bölge de ki lenf nodlarının büyümesine bağlı olabilir. 3 kür tedavi aldığınıza göre kontrol amaçlı bir tomografi çektirirseniz hem ağrının nedeni ortaya çıkar hem de tedavinin etkinliği ölçülür. Ateş bir enfeksiyon yoksa hastalığın kendi yapısından kaynaklanır.

Tedavide ameliyat çok çok önemlidir. Tedavi ne kadar etkili olsa da  cerrahi müdahale olmadan kesin sonuca ulaşmak çok zordur. Ameliyat şansı olduğunda mutlaka yaptırın. Yemek yemesi bir süre zorlaşsa da ilerleyen zamanda düzelir. Geçmiş olsun.