Soru SorCevap OkuErken TeşhisHasta TakipKanser BilgiKanser ve Beslenmeİletişim

Soru:

Babama Ocak 2008de KHDAK teşhisi kondu. 1 ay rt ve ardından 6 kür kemoterapi aldı. tedavi sonrasında yapılan tetkiklerde ve pet ctde tümörün yok olduğu gözlemlendi.uzak yakın metastaz hastalığın başından beri yoktu ve tedavi sonrasında yapılan tetkilerde de görülmedi. babama carboplatin+taxol verildi. Bu arada kendisi 53 yaşında. kemo esnasında babamda yoğun kas ağrıları ve uyuşmalar vardı. tedavimiz bitti.biteli 2,5 ay oldu. son kemoda ses kısıklığı başladı ve hala devam ediyor. şu anda da denge kaybı ve baş dönemsi yaşıyor. bütün bunlar yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor. ses için kbbye ve diğer şikayetler için nörolojiye götürdük ama tetkiklerde herhangi bir olumsuzluk gözlemlenmedi. bütün bunlar kemoterapinin yan etkileri olabilir mi? bu arada babam kalp damar ve şeker hastası. bu hastalıklar onun yan etkileri daha ağır yaşamasına sebebiyet verebilir mi ve toparlanabilmesi için ne yapılmalı? teşekkürler..


Kansertakip.com:

Merhaba, ses kısıklığı akciğer kanserinde tümörün ses sinirine baskı yapması sonucu oluşabilir. Bu tümörün küçülmeliyse ortadan kalkar. İlaç yan etkisi olması küçük bir olasılık. Baş dönmesi için ise beyin MR kontrolü yapılabilir. Kemoterapi sırasında geçici denge kaybı baş dönmesi olabilir. Genelde bu tansiyon ile ilişki olabilir. Ancak uzun süreli şikayetler nöroloji tarafından detaylı araştırılmalı.Geçmiş olsun.

Ana Sayfa